Obliba české vlajky
Česká vlajka je nejzákladnějším národním symbolem. Státní vlajku již od roku 1993 tvoří dva pruhy – horní bílý a dolní červený. Mezi nimi je vsunutý modrý klin do půlky dloužky vlajky. Její dnešní podoba je identická s bývalou vlajkou Česko-Slovenska. Bílá, modrá a červená barva se jako tzv. panslovanské barvy odrážejí na vlajkách slovanských národů, Českou republiku nevynímajíc.
Oblíbenost české vlajky jako státního symbolu roste zejména v období mistrovství světa ve fotbalu nebo hokeji, kdy je hrdí čeští fanoušci prezentují doslova všude. Česká vlajka je v tomto období vidět na různých místech, kupříkladu vlajky na zrcátkách aut fanoušků, kšiltovky s vlajkami, repliky dresů české hokejové reprezentace, které zdobí česká vlajka, vlajky na zapalovačích a jiných kuřáckých potřebách, trička s vlajkami, pera, klíčenky apod. Vlajky se v tomto období dají sehnat na různých místech, včetně supermarketů, benzínek, nebo v různých stáncích přímo na ulici.
V roce 2004, kdy uspořádala Česká republika mistrovství světa v ledním hokeji také prudce vzrostla obliba i prodej českých vlajek a různých jiných předmětů s motivem české vlajky. Také v tomto roce, kdy byla uspořádatelskou zemí Slovenská republika a čeští fanoušci to měli na stadiony blízko, česká vlajka opět ožila.